Τετάρτη, 20 Σεπτεμβρίου 2017

Λίπη

fat

apple ΤΑ ΛΙΠΗ ΣΤΗΝ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΜΑΣ

Τα είδη των λιπών

  • Τα πολυακόρεστα λιπαρά οξέα παίζουν σημαντικό ρόλο στις ζωτικές λειτουργίες του οργανισμού, όπως:
    • στη ρύθμιση του μεταβολισμού της χοληστερόλης
    • στο ρυθμό ανανέωσης των κυττάρων
    • στη βελτίωση της όρασης και της εγκεφαλικής λειτουργία

ΛΙΝΟΛΕΙΚΟ ΟΞΥ (ω-6)

  • ηλιέλαιο
  • καρδαμέλαιο
  • καλαμποκέλαιο

Α-ΛΙΝΟΛΕΝΙΚΟ ΟΞΥ (ω-3)

  • Λιπαρά ψάρια και το ιχθυέλαιο
  • πράσινα λαχανικά
  • κραμβέλαιο
  • Μονοακόρεστα λιπαρά οξέα
  • Θεωρούνται "ουδέτερα", όσον αφορά στη χοληστερόλη στο αίμα. Δεν την αυξάνουν, αλλά ούτε συμβάλλουν στη μείωση της.
  • Βρίσκονται στο ελαιόλαδο - το οποίο έχει ευεργετική επίδραση στον οργανισμό, χάρη στην υψηλή περιεκτικότητά του σε αντιοξειδωτικές ουσίες (πολυφαινόλες).

Κορεσμένα λιπαρά οξέα

  • Αυξάνουν τα επίπεδα χοληστερόλης στο αίμα και ο βαθμός της αύξησης αυτής εξαρτάται από την ποσότητά τους στη διατροφή.
  • Βρίσκονται κυρίως στα πλήρη γαλακτοκομικά προϊόντα, όπως στην κρέμα γάλακτος, στα τυριά, στο βούτυρο καθώς επίσης στο κρέας και τα προϊόντα του.

Τι είναι το κρυμμένο λίπος;

Ορισμένες τροφές έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε λίπη:

  1. το βούτυρο
  2. τα έλαια
  3. η μαγιονέζα
  4. η μαργαρίνη
  5. το εμφανές λίπος στο κρέας.

Σε άλλες τροφές η περιεκτικότητα σε λίπος μπορεί να είναι υψηλή, αλλά όχι εμφανής. Αυτό είναι ως γνωστό το κρυμμένο λίπος:

  1. το πλήρες γάλα
  2. το τυρί
  3. οι ξηροί καρποί
  4. τα γλυκά
  5. τα πατατάκια
  6. έτοιμα τρόφιμα

περιέχουν σημαντικές ποσότητες κρυμμένου λίπους

 40 επισκέπτες on line