Τετάρτη, 20 Σεπτεμβρίου 2017

Οδηγίες Εγκυμοσύνης

pregnancy-inst

Κατά την διάρκεια της κυήσεως η γυναίκα κερδίζει περίπου 9-10 κιλά:

  • Στο πρώτο τρίμηνο από 0.5 kgr / το μήνα.
  • Στο δεύτερο τρίμηνο από 1 Κgr / το μήνα.
  • Στο τρίτο τρίμηνο από 1.5 Kgr / το μήνα.

Τα κατά προσέγγιση μέσα βάρη των συστατικών της αύξησης αυτής για ένα ολικό βάρος 9 kgr είναι περίπου τα εξής:

  • Έμβρυο: 3.400gr
  • Πλακούντας: 650 gr
  • Αμνυωτικό υγρό: 400gr
  • Μητρικό αίμα: 1.250gr
  • Υγρά (αύξηση): 1500 gr
  • Μητρικά μεσοκυττάρια υγρά (αύξηση): 1.500gr
  • Αύξηση βάρους από εναπόθεση λίπους: 2-3.000gr

1. Θερμιδικές απαιτήσεις

Το θερμιδικό κόστος της κυήσεως ανέρχεται σε 80.000 Kcal, και οι απαιτήσεις ανέρχονται σε 150 Kcal / ημέρα στο πρώτο τρίμηνο ή 300 Kcal / ημέρα σε όλη την διάρκεια της κυήσεως.

2. Πρωτεινικές απαιτήσεις

Έχει υπολογιστεί ότι η αποβολή με τα ούρα ορισμένων απαραίτητων αμινοξέων αυξάνει κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης λόγω της μειωμένης νεφρικής σωληναριακής επαναρρόφησής τους και πιθανόν λόγο της αυξημένης κυκλοφορίας των κορτικοστεροειδών στο αίμα. Γι’αυτό επιτρέπεται έως και 30 gr πρωτεΐνης επιπλέον.

3. Σίδηρος

Κατά την κύηση υπάρχει μια αύξηση του αριθμού των ερυθρών αιμοσφαιρίων της μητέρας κατά 30%, που απαιτεί περίπου 500 mg,ενώ οι ανάγκες του εμβρύου και του πλακούντα ανέρχονται σε 300mg. Γι’αυτό η πρόσληψη κρέατος ή ψαριού ή αυγών ή γαλακτοκομικών ή όσπρια θεωρείται απαραίτητη.

4. Ασβέστιο

½ λίτρο γάλα + 1 γιαούρτι πλήρες + κίτρινο τυρί

5. Άλλα άλατα και ιχνοστοιχεία

Θα πρέπει να προσεχθούν οι προσλήψεις του φωσφόρου, ιωδίου, νατρίου, ψευδαργύρου, μαγνησίου και μαγγανίου.

6. Απαιτήσεις σε βιταμίνες

  • Φυλλικό οξύ : οι συνηθισμένες διαιτητικές πηγές του είναι τα φυλλώδη λαχανικ, οι νεφροί, το συκώτι και τα φιστίκια.Η ημερήσια πρόσληψη του, που συνιστάται συμπληρωματικά, ανέρχεται σε 400-800 mg.
  • Βιταμίνη D
  • Βιταμίνες Α, Κ,και C : Πλούσιες πηγές: γάλα, φρούτα λαχανικά.

ΓΕΝΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ

  • 10 ποτήρια νερό την ημέρα.
  • Κίνηση μετά το πρώτο τρίμηνο.
  • 2 ώρες το φαγητό πριν το ύπνο.
  • Τρώτε αργά.
  • Τα φρούτα πρέπει να τρώγονται με την φλούδα.
  • Η ποσότητα αλατιού πρέπει να είναι περιορισμένη.
  • Πολλά και μικρά γεύματα.
  • Απομακρύνεται τα ορατά λίπη και τις πέτσες από τις ζωικές τροφές.
 58 επισκέπτες on line