Τρίτη, 21 Νοεμβρίου 2017

Στρατηγικές για τον έλεγχο του σωματικού βάρους

weight_control

ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΑΓΟΡΑΣ

  • Ποτέ μην αγοράζετε τρόφιμα πεινασμένοι.
  • Ετοιμάστε ένα κατάλογο αυτών που χρειάζεστε από πριν και μην προσθέτετε σ' αυτόν ενώ ψωνίζετε.
  • Ψωνίζετε με κάποια φίλο
  • Ελέγχετε τις ετικέτες των τροφίμων

ΤΡΟΠΟΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

  • Να λαμβάνετε μέρος στην ετοιμασία του φαγητού
  • Όταν τρώτε συγκεντρωθείτε στο φαγητό και απολαύστε το. Μην παρακολουθείτε τηλεόραση και μην διαβάζετε.
  • Τρώτε με αργό ρυθμό, ο εγκέφαλός χρειάζεται 20 λεπτά για να λάβει το µήνυµα ότι το στοµάχι σας είναι γεµάτο.
  • Μην τρώτε φαγητό που δεν θέλετε
  • Μην παραλείπετε κανένα γεύµα και τηρείτε τα ωράρια
  • Τρώτε σε ορισμένους μόνο χώρους όπως η κουζίνα και η τραπεζαρία.
  • Μόλις φάτε, σηκωθείτε από το τραπέζι
  • Αποφύγετε την δεύτερη μερίδα
  • Να είστε δηµιουργικοί, αν κάποιο από τα υλικά των συνταγών δεν τα έχετε στο σπίτι, αντικαταστήστε τα µε άλλα υλικά παρόµοιας διατροφικής αξίας.
  • Είναι προτιμότερο να τρώτε πολλά και μικρά γεύματα την ημέρα παρά μια φορά και πολύ.

ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΣΤΟ ΕΡΓΑΣΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

  • Ένα γενναίο πρωινό γεύμα, που θα περιέχει τρόφιμα πλούσια σε υδατάνθρακες και πρωτεΐνες, έχει ζωτική σημασία για καλύτερη απόδοση στην εργασία.
  • Παίρνετε το δικό σας φαγητό στη δουλειά
  • Αποφεύγετε το πρόχειρο φαγητό
  • Να έχετε πάντα διαθέσιμο κοντά σας ένα μπουκαλάκι νερό ή μία συσκευασία χυμού που να του υπενθυμίζει ότι πρέπει να καταναλώνετε υγρά καθ΄ όλη τη διάρκεια της ημέρας.
  • Αν τρώτε έξω, προγραμματίστε εκ των προτέρων το γεύμα σας
  • Μην τρώτε ενώ ταυτόχρονα εργάζεστε
  • Αποφεύγετε να μοιράζεστε τροφές με συναδέλφους σας, όπως μπισκοτάκια, κλπ.
  • Κάνετε δραστήρια διαλείμματα κατά τη διάρκεια της ημέρας
  • Υποκαταστήστε τα αναψυκτικά με νερό

ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΣΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΠΕΡΙΣΤΑΣΕΙΣ

  • Όταν αντικρίζετε ένα πολύ ελκυστικό φαγητό να θυμάστε πως αυτή δεν είναι η τελευταία σας ευκαιρία να έχετε αυτό το φαγητό. Ικανοποιήστε τον εαυτό σας με ένα μικρό μέρος από αυτό.
  • Εξασκηθείτε στους τρόπους άρνησης φαγητού
  • Αποφεύγετε τις προκλήσεις
  • Τρώτε πριν από την έξοδο
  • Μην στέκεστε κοντά σε φαγητά
  • Αν νιώσετε την επιθυμία να φάτε, βρείτε κάποιον να μιλήσετε

ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΕΞΟΔΟ

  • Διασκεδάστε! Μην αφήνετε τις καινούργιες σας συνήθειες να σας χαλάσουν τα βράδια. Όπου και να πάτε, πάντα μπορείτε να βρείτε κάτι υγιεινό και ελαφρύ.
  • Περιορίστε τις τροφές που έχουν μαγειρευτεί σε πολύ λίπος
  • Ζητήστε πληροφορίες για το περιεχόμενο των φαγητών
  • Επιλέγετε τροφές με χαμηλά λιπαρά (π.χ. αποβουτυρωμένο γάλα, γιαούρτι με χαμηλά λιπαρά)
  • Επιλέγετε κοτόπουλο, ψάρι ή άπαχο κρέας

ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ

  • Όταν διατρέχετε κίνδυνο να φάτε πολύ, μείνετε απασχολημένοι
  • Αποθηκεύετε φαγητό ώστε να μην βρίσκεται σε ορατό σημείο
  • Αποφεύγετε να σερβίρετε σε άλλους ανάμεσα στα γεύματα
  • Αν παίρνετε δεκατιανό, επιλέγετε τροφές με σύνθετους υδατάνθρακες
  • Μην έχετε στο σπίτι παχυντικές τροφές ειδικά στην αρχή αφού στόχος σας είναι να χάσετε βάρος

ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ

  • Μην απαγορεύετε φαγητά στον εαυτό σας, απλά τρώτε λιγότερο από τα επιβλαβή.
  • Αυτό-παρακολούθηση της τροφικής πρόσληψης, με ημερολόγιο καταγραφής τροφίμων
  • Διατροφική εκπαίδευση από διατροφολόγους,
  • Προ-σχεδιασμός του καθημερινού διαιτολογίου .
 56 επισκέπτες on line